mandag den 3. oktober 2016

Modet til at lyse op



Jeg er meget optaget af mod i disse dage. Det har fået en ny vinkel for mig. Det er ret spændende og slet ikke så skræmmende som jeg gik og troede (!).

Der er brikker der er faldet på plads og min indre kælling stikker mere og mere hovedet frem.
Efter at have været den "den pæne pige" i årevis, hende der længdes inderligt efter at være elsket af alle, er jeg nu virkelig begyndt på et nyt kapitel.
Kællinge-kapitlet.
Og det er ikke ment på den nedladende og selvkritiske måde. Langt fra. Jeg er vild med hende!
Hende der siger nej når hun mener nej og ikke bare lader sig trampe på (fordi det er farligt at være uenige).
Hver eneste dag bliver jeg stadig fanget i "hvad mon de andre mener"-rillen, men istedet for at tro at den rille er mig, så kan jeg nu se at den blot er et gammelt tankespor der er ridset ind i mine tankemønstre.
Det er som en flod der blev dæmmet ind for mange år siden. Man kan godt rette floden ud og få den til at opføre sig pænt, men den trives ikke helt og det kræver konstant vedligeholdelse at holde den fra at følge sine naturlige kurver.
Jeg har brudt digerne ned og lader nu vandet bruse. Åh den indre følelse af frihed og boblende glæde ved at slippe det fri!

Der er rigtig mange gevinster ved, at finde sin indre kælling og heks frem.
En af dem er modet til at turde drømme stort, uanset hvad andre tænker.
De andre finder jeg frem til lige så stille ;).



4 kommentarer: