mandag den 31. oktober 2016

Nok er nok



Hvad fylder mig op og hvad dræner mig?

Det dræner mig at starte dagen med emails. Det er andre folks dagordener der gemmer sig derinde og kommer jeg først ind af den sti kan det være rigtig svært at komme ud af at re-agere, frem for at sætte stemningen selv.
Det dræner mig, at starte dagen med "gode råd til din markedsføring", for nu at tage et eksempel.
Det sætter mig i en tilstand af mangeltanker, hvor jeg fokuserer på alle de kunder/følgere der ikke er kommet til mig endnu, istedet for at være dybt taknemmelig for dem der allerede følger med (Tak til jer!)..

Det fylder mig op, at starte dagen med en kop varm kaffe og mine morgensider hvor jeg kan få tømt hovedet. Ofte dukker der svar op i mine skriverier på spørgsmål jeg ikke havde fået formuleret klart for mig selv.
Det fylder mig op at tage mig af min krop. I øjeblikket er det, at varme min stemme op hver morgen, så den er klar til resten af dagen. Andre dage er det at tage den til yoga eller lave øvelser herhjemme.
Det fylder mig op, at skabe smukke ting. Om det er ord der passer så fint i geled og sætter følelser igang hos andre, tage et smukt billede eller på anden måde skabe noget der føles let og godt.

Jeg skal i det hele taget være skarp på min egen adfærd og vente med "problemerne" til efter frokost.
For ned af den tunge sti kommer jeg i tanke om, at jeg ikke er nok lige præcis som jeg er lige nu. På den sti husker jeg, at det også er et umuligt projekt jeg er igang med, i det her liv. Burde jeg ikke bare ... gøre noget andet, være noget andet.
Men nej, jeg skal hverken gøre eller være noget andet end jeg er.
Jeg er lige præcis som jeg skal være og jeg kan meget mere end jeg aner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar